2009/07/02

Skitsystem...

Vad det är tråkigt att inte komma åt sin egen dator. Jag kommer inte in på min e-post, jag kommer inte in på fl eftersom jag inte kan mitt lösenord. Och beställer jag nytt så kommer det till min e-post. Jippi, vad bra;-).

Fick nya kommunalarbetaren igår. Det var ett reportage om vårt inloggningssystem intraphone. Tyvärr hittar jag inte artiklen på nätet. Men systemet går ut på att man ska ringa in sig när man kommer till varje vårdtagare. Sen ska man knappa in sin kod och bekräfta att det är jag. Under tiden sitter den man är hos och väntar. Sen gör man vad man ska och när man sen ska gå ska man logga ut. Och då har man olika koder för olika insatser som man gjort. Så har jag gett medicin, insulin, hjälpt med stödstrumpor, gått ett varv eller två runt köket, hjälpt med personlig omvårdnad och slängt in en tvätt har jag 6 olika 3 siffriga koder som ska knappas. Men tro nu inte dom har gjort det så enkelt så man kan knappa alla på en gång inte.

"Vill du lämna insatsraport tryck 1
Tryck koden
Bekräfta med 1 om det stämmer
Vill du lämna ny insats tryck 1"

Ja ni förstår vad omständigt och tidskrävande. Och samtidigt sak vi spara. Logiken i detta finns inte. Inte mer än att dom kan hålla koll på vad vi är och gör för att se att vi gör vårat jobb. Nu är det ju inte därför vi har det enligt dom som bestämmer men det kan kännas så.
Det måste finnas mer effektiva sätt att göra detta på.
Gör någon slags penna och ha ean-koder som på affären. Man hade kunnat dra pennan bara och sen koppla upp den i datorn när man kommer ner till lokalen. Allt hade lästs in och alla hade varit nöjda. Men det är klart då kan ingen hålla koll på oss live heller.
Skitsystem är vad det är.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails