2009/07/10

Moot med kechup

Molly kommer ganska ofta och frågar om hon kan få en moot (morot). Kanon att hon vill äta någon grönsak så visst får hon det.
Men nu vill hon även ha kechup (ketchup) att doppa mooten i.
Låter som en hemsk kombination och jag har ingen aning om var hon fått den ifrån.

Hon har kommit på hur hon ska ta saker från Lilly utan att ta dom så att säga. Då går hon fram till Lilly och säger med len röst samtidigt som hon lägger huvudet lätt på sned och frågar:
-Får jag den Lilly
och så sträcker hon fram händerna. Och 9 utav 10 gånger ger ju Lilly henne saken också men tro inte att det är lika lätt för Lilly att få tillbaka den sen.

Hon har även kommit på att hon klarar av att bära Lilly. Och det är ju bra att kunna om Lilly sitter där hon vill sitta t.ex. Men detta tycker verken Lilly eller mamman om så lite kink blir det. Men då sitter hon redan där hon vill och Lilly är flyttade till andra sidan av soffan.

Nu ska jag nog lägga mig. Ska jobba imorgon men jag börjar inte förren klockan 2. 2 dagar kvar sen är det SEMESTER. Vad jag längtar.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails