2009/02/11

Varför? Varför? Varför?

Molly har förresten börjat med frågan Varför. Och det är till allting.
Varför ska duschdraperiet dras för? Varför ska du ha ost på mackan? Varför ska vi kolla om det finns post i lådan? Varför måste jag torka mig efter toaletten? Varför måste jag ha jacka på mig? Ja ni förstår;-). Det är till allt. Och sådana självklara saker också. Det är nästan oftast till just dom självklara sakerna hon frågar mest. Det är sött men så frustrerande många gånger för man måste samtidigt ha ett pedagogiskt svar. Kan ju inte bara säga därför utan man måste ju svara riktigt också. Varför måste jag ha jackan på mig? Annar fryser du när du går ut. Självklart, ja jag vet men jag tycker man ska svara så. Bara därför är inget svar även om man skulle vilja svara det varje gång.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails