2009/02/26

Gardinjakt

Råkade säga till Molly igår att när vi ändå är uppe hos morfar så kunde vi gå in en runda på ikea och kolla om dom har några nya gardiner till henne. Jag hade inte bestämt något utan jag funderade bara lite högt. Ingen bra kombination;-). Hon är helt instäld på att hon ska få nya gardiner nu. Kikade lite på nätet och tyckte dom hade ett par fina randiga men jag blir inte klok på om det är gardiner eller bara textil. Det stå nämligen textil men sen står där mått på 300x120 och det är ju gardinmått. Jag får se hur det ser ut. Känner inte för att sätta mig och sy heller. Men det är klart att det går ganska fort när det bara är ett par raka gardiner med omtag hon ska ha.

Bilden är lånad från ikea.se

Vi hade också behövt nya gardiner i storarummet. Rickard tyckte inte att vi behövde ha samma gardiner i stora fönstret som i lilla. Han tyckte det kanske skulle räcka med samma färgnyans. Är lite fundersam men fönstrena är ju faktiskt inte så nära varandra så det gå kanske. Funderar faktiskt på panelgardiner i det stora men vet inte om det blir så bra i det lilla för fönsterkarmen skjuter ut och då blir det kanske inte så bra fall på gardinen. Gud vad jag suger på heminredning;-). Men ska jag ha panel kanske jag ska kolla på tradera först för där brukar finnas rätt mycket. Sagt och gjort det blir koll med en gång. Tjingeling

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails