2009/02/13

Feberfri

Molly hade feber igårkväll igen. Hon fick ingen panodil för hon hade inte ont någonstans och feberna låg på gränsen för att behöva ge. Hon har sovit hela natten och vaknade nu vid 8. Skönt för henne. Hon verkar ganska pigg men det brukar hon ju göra på fm. Hon vill naturligtvis gå ut för hon är ju inte sjuk. Svårt att förklara för en 4 åring att man behöver vara inne och ta det lungt en dag efter feber också. Men hon verkade acceptera det utan några större protester. Tycker fortfarande att det är synd att vi inte kan gå ut nu när det verkligen är så fin snö ut, leksnö, som inte hade gjort oss dyngsura innan vi kommit över vägen.

Passa på att fota lite som ska ut på tradera idag då kanske. Hittade inplastade dvd:er som jag inte ens visste att vi hade. Är bara till att slänga ut och se om det är någon annan som är intresserade. Jag har ju aldrig något som ger en massa pengar men jag tycker ändå det känns bättre att kunna sälja det än att slänga det. Men det är ju bättre rent miljömässigt också. Att återvinna det som går. Blev jag tåkig nu som började prata om det också;-). Men det är ju faktiskt så. Ju mer vi återvinner, och då pratar jag kläder och saker, ju mer skonar vi jorden. Släng inte sådant som är användbart. Sälj eller skänk det så har någon annan användning för det. Skapar ett eget litet kretslopp. Men visst drömmer man om att hitta den där lilla saken som är värd mycket fast man inte vet om det. Häftigt det hade varit:-). Men än har jag inte råkat ut för det men jag håller drömmen vid liv:-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails