2009/02/03

Hektisk dag

Har haft fullt upp hela dagen. Jobbat,varit i stan, lämnat Molly på gympa och tränat. Dagen har gått rasandes fort.
Fick gå ifrån jobbet en stund på fm för att åka ner och få min spiral. Fy vad ont det gör att sätta den. Ville nästan skruva mig ur stolen. Men som tur är så går det över fort och nu känner jag ingenting. Hoppas bara den hjälper också. Kunde tydligen ta ett par månader innan den gjorde full verkan mot blödningarna. Får väl härda ut lite till då om jag har otur.
Kom tillbaka till jobbet och sen hade jag en massa städ att ta igen som jag skulle haft tidigare. Det är så skönt med detta jobbet att om man behöver så vara ledig en stund någongång så kan man lätt ordna det genom att ta det arbetet senare. Men jag fick hålla på nästan fram till 16, skulle ha slutat halv 3 igentligen.
Det var bara hem en liten stund och sedan byta om och köra Molly till gympan. Passar på att träna då när jag ändå är uppe i byn. Dom har fina grejer på jobbet nämligen.
Hem och äta lite och kela med Molly till BB en stund. Nu ska hon göra sig igordning och lägga sig. Hoppas hon somnar fortare idag. Hon håller på med så himla mycket när hon lagt sig så många gånger somnar hon inte förren närmare 9. Alldeles för sent när hon ska upp på morgonen. Men imorgon är vi lediga.
Har en massa saker som måste hinnas med då. Så tråkigt med all tvätt som bara blir liggandes tills man har en ledig dag. Ibland kan man tycka att det inte känns som om man varit ledig med alla måsten man har här hemma. Tvätt, städ, disk, lunch, middagar och helst ska barnen vara rena också. Sen behöver barnen lite underhållning en stund också och gärna lite luft. Inte konstigt att man blir sittandes här ibland bara för att få rensa huvudet lite.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails