2012/03/18

Man blir nog klokare med åldern. Eller?

35 going on 36. Man kan tycka att man lärt sig en del under årens gång och att man har lärt sig av sina misstag. För det mesta är det nog så men ibland funderar man på om hissen går enda upp, om man har alla chipsen i påsen eller om där är för mycket stallbygge men ingen Amish. För ibland gör man saker som man gjort många gånger innan med ungefär samma resultat.

Vid 35 going on 36 borde man veta att man inte ska pilla på någon lite, liten flik på sin fot till exempel. Men man går in  med samma positiva tänk varje gång att man bara ska ta bort den lite försiktigt. Bara dra lite för risken är stor att man kanske fastnar någonstans med den och får ett sår. Tjo flöjt vad bra det går varje gång. Istället för att fastna och få ett litet sår ordnar man istället ett ordentligt köttsår. Allt för att slippa fastna och få sår. För visst kan det vara så att just denna gången kommer det att gå bra eftersom man är så försiktig. Mm, det lyckas ju inte så värst bra. Jag får väl skylla på min ringa ålder då och att jag kommer att bli klokare med åren. Jo, verkligen.

5 kommentarer:

Västgötskan sa...

Hihi! Nädu, inte alltid man lär sig... Verkligen inte! :-P ;-)

Bildgatan sa...

Hahaha ... lovar att när du kommit några årtionden till så gör du samma sak. =)

Nettan sa...

Så då finns det inget hopp om att man blir klokare med åren då ;-) / Nettan

Annelie Esséus sa...

Hahahahahahaha! Känner man igen sig eller? Jooooodå!
Och jag är 56............*skratt*

Nettan sa...

Ni ger mig inte mycket hopp här ;-) / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails