2012/03/16

Man är liksom lite allmänbildad

Vet ni hur en person ser ut som verkligen blir förvånad? Man brukar säga att man tappar hakan, tror jag i alla fall, och jag kan gå i god för att det är precis hur det ser ut. Det och att ögonen spärras upp på ett lite sådär komiskt vis. Detta är en min som är helt oslagbar och som man inte kommer att få uppleva många gånger i livet. Men jag har fått det idag.

Kära maken har varit på Malmöhus idag och satt och berättade lite om slott och ubåtar och dylikt. Så nämnde han borgen och att den hade två vallgravar varav jag, med min klokhet, bara frågade:

“Är det sådan där typiska danska stjärnborgar?”

Och där var den. Hur-fan-vet-du-det minen. Helt jäkla outstanding faktiskt. Är riktigt nöjd med vad jag åstadkommit och att kunna imponera på kära maken med kära maken saker. Man är liksom lite allmänbildad.

image

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails