2011/08/09

Provbakning

Jag hade en syn hur det skulle vara att använda en stor, rund tyll till frosting. Jag såg hur det skulle bli fina toppar, liknande gräddbulletoppar. Så igår när jag provbakade till min beställning, mer info om detta när det hänt, provade jag naturligtvis den.

012

Så jag kan väl säga att jag blev lite besviken samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta. Några fina toppar blev det inte utan små platta saker som liknade allt annat än en fluffig topp. Detta var lite av ett antiklimax eftersom jag såg hur den ena smaken skulle se ut. Men har ni några tips på hur man gör toppar fina med rund tyll tar jag gladeligen emot dom. Så det blir till att tänka om för öva upp mig lär jag inte hinna. Jag får köra upp till Present och Dekor för att införskaffa mig lite saker som är söta att dekorera med. Lite söta formar med naturligtvis.

001007

Dom andra som provbakades såg ut som, ja som dom brukar. Jag kan avslöja så mycket att dom blev goda så jag blev nöjd så långt. Dock sjönk blåbären eftersom smeten var tunnare men jag får ta det så om jag inte kommer på någon bra lösning. Jag kan inte göra smeten tjockare heller för då blir dom torra och eftersom det är speciellare kan jag inte experimentera med det heller.

Upp till grannhålan om jag vågar mig ut. Det åskar ute och kära maken har dragit alla sladdar så jag får se när jag får iväg mitt lilla inlägg.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails