2011/08/13

Lite samkväm

Vi satt och hade lite samkväm med oss själva igår kväll. Detta samkväm kan vara mycket trevligt även om det bara är vi två. Tog en drink eller två, kanske var det något mer. För en annan som brukar inta alkoholhaltiga drycker mycket sällan börjar denna semester likna något helt annat. Med en kvot på tre tillfällen är detta någon slags rekord om man nu kan säga det om alkohol. Dock har det rört sig om några drinkar per tillfälle. Aja, jag vet inte varför jag plötsligt började försvara mina näst intill obefintliga dryckesvanor. Kanske för att dom brukar vara ännu mer obefintliga, vad vet jag.

Vi bestämde oss i alla fall för att spela lite Trivial Pursuit, det gamla hederliga frågespelet som har följt med mig sedan jag och Mia var unga. När vi låg på golvet uppe på hennes rum och spelade det ljusblåa TP:t. Hur vi låg dubbla av skratt när dom frågade vad dom sju dvärgarna bröt i sin gruva och svaret var AIDS. Tror det var en liten, liten miss.
Ofta är det någon fråga som fastnar lite extra. Nu kan man ju i och för sig dom flesta frågor, hosthost, men det händer att det ändå kommer någon ovanlig.

Visste ni att man 1992 bestämde sig för att skicka upp grodyngel i rymden. Frågan är vad som gör att man tar ett sådant beslut när man skickat upp hundar, apor och människor sedan 60-talet. Vad gör att man plötsligt vill testa grodyngel? Det är en gåta för mig. Och hur rekryterar man grodyngel? –Det var mig ett fint exemplar till padda. Avkomman måste bli mycket fin och skulle passa som kommande rymdsoldater.
Den största frågan är väl var man hittar någon som vill göra alla hjälmar. Tänk vilket pyssel det måste var och vilken otrolig kostnad för den mängden av hjälmar som måste göras. Vem kommer på allt?

Vi blev i alla fall smarta och efter två rundor, som jag dessutom vann, kände vi oss ganska nöjda och kunde lägga oss och sov sedan gott.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails