2011/08/21

Fototriss ~Solitär~

Det är lite pinsamt att erkänna med veckans tema gjorde mig ganska fundersam och det var väl framförallt för att jag inte visste vad det betydde.
Solitär = ensamlevande, ensamstående, allena, solo
Funderade hela dagen igår. Kollade om vi hade någon Solo-flaska (läsk) kvar sedan vi varit i Norge men ingen flaska gick att finna. Jag har kollat efter ensamma saker men inte hittat något som föll mig i smak. Visst finns här mänga ensamma saker men jag vill gärna ha en triss som håller ihop.
Som vanligt, får jag kanske säga, kom min triss bara flygandes på mig. Hoppas bara jag tolkat rätt.

011

029

031

Nu är det många rynkade pannor som inte riktigt förstår vad detta har med solitär att göra. Eller?
Jag kan tala om att klockan halv 8 en söndag när man sitter i sin jobbebil helt ensam så kan man känna sig som den enda människan på jorden. Allt är tyst och lugnt och det enda som hörs är lite fågelsång och man ser en eller en annan kossa så står och idisslar. Så vägarna låg helt allena och jag bara följde den dit den tog mig, ensam i min bil. Godkänt?

Fler trissar hittar du HÄR

18 kommentarer:

cat sa...

Helt klart godkänt :)

Anna tassar in.. sa...

Ja men du det kan jag helt förstå..aldrig känns det väl så ensamt på en ödslig väg..

Artlover sa...

Ja, varför inte? Dessa passar väl bra.

Anonym sa...

Snyggt ju! Gillar den första som ser ut att ha en cirkel av ljus längs vägen.

Nett sa...

Helt klart så är det solitär och bra tolkat av dig, tror många undrade just hur de skulle gå till väga med sitt fotande denna veckan.

Per-Anders sa...

Absolut godkänt. Gillar den översta bilden bäst. Där ser det ut som om vägen försvinner i tomma intet.

Barnens Hjältar sa...

Ja vägar är lite ensliga när man tänker efter.
Hoppas söndagen varit bra!

SigridfraEnget sa...

Jättefin triss, tycker jag

Anneli - A'la Foto sa...

Den första bilden är jättevacker och blir min favorit helt klart!


Ha en skön kväll!

Anna-Lena Beckman sa...

Härliga vägar på landsbygden.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Du var verkligen helt solo och allena på vägen :) Håller med dom andra att första bilden är fin

Jan Helleberg sa...

Spännande triss, vad döljer sig vid vägens slut, alltid lika spännande. Fina bilder. :)

Janne sa...

Gillar ditt tema och bilderna. Tänkvärt.

Maria C. Dunder sa...

Vackert

Anonym sa...

Det är altså du som är solitär.(En ensam stor diamant i ett smycke, en ring, sägs vara solitär)

Susanne sa...

Jag tycker att du har lyckats riktigt bra med din tolkning. Vägen känns enslig och en aning ödesmättad. Första bilden är min favorit. :-)

Anni sa...

Vilken poetisk tolkning - så vackert!

Jag fick också huvudbry med temat, men mest för att solitär för mig är en speciell växt i en trädgård med många andra. Och någon sådan hade jag ju inte ...

Jah Hollis sa...

Tolkningen är ju alltid fri och jag tycker du lyckades bra.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails