2011/08/15

Lite lätt melankolisk

Jag måste faktiskt säga att jag känner mig lite lätt melankolisk idag. Känner mig inte alls uppåt och det känna lite konstigt att känna såhär när jag känt mig så uppåt i 4 veckor nu.

Jag hade inga problem att somna igår och kände ingen som helst jobbångest heller. Men idag har det kommit med full styrk och bara väller över mig. Jag har en liten klump i magen av otäck ångest som ligger där och skvalpar. Jag skulle kunna tänka mig att jag känner såhär med tanke på hur förra året blev när jag kom tillbaka. Att jag efter 1 vecka på jobbat inte ens kände att jag haft semester eftersom det var sådan kaos. Jag tror det är därför jag känner detta nu för sådan ångest över att börja jobba brukar jag inte ha. Lite brukar det kännas men jag har aldrig varit med om som jag känner idag. Det är säkert kroppens sätt att förbereda mig på att inte vara för säker på att jag kommer fortsätta må så bra som jag gjort under semestern så att jag inte blir allt för besviken. Positivt tänkande var det ja. Det kan ju knappast göra att jag mår sämre utan allt kommer säkert bli bra när jag väl kommer ner till jobbet. Och jag ska ju bara gästspela 2 veckor innan skolan börjar men med tanke hur fort man blev nerplockad förra året så kan 2 veckor vara länge. Men om 2 veckor, 9 arbetstillfällen, sitter jag faktiskt i skolan. Det kommer att gå fort och det kommer att gå bra fram till det. Pepp, pepp, pepp.  

004

Förresten, är där någon som behöver en mattebok så har jag en mycket fin för 200 kronor. Bara använd 6 veckor.
ISBN:978-91-27-40980-4

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Usch, vad tråkigt med sådana känslor. Hoppas du mår bättre snart.

Kram V!

katarina sa...

skillnaden detta året är att du har något positivt som väntar efter BARA 9 arbetstillfälle, något just du vill göra, något som är bra för dig och dessutom som bonus bra för din familj :) gör en nedräkningstavla i köket en STOR så alla i familjen kan hjälpa dig räkna ner o peppa dig :D
jag tänker iaf på dig *kram*

Nettan sa...

Tack :-). Som tur är har det släppt nu och kvällen har gått hur bra som helst på jobbet. Nu börjar nedräkningen på allvar. Kram / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails