2011/08/21

En underbar stund

Ikväll är en sådan kväll som man saknat litegrann nu under semestern. Där solen skiner från en nästan klarblå himmel och det är riktigt varmt ute. Då passar det väl bra att vi började tömma poolen igår. Kanske inte det smartaste draget men, men.
Efter jobbet, extra kval = mycket pengar, när jag varvat ner en stund och satt på steken kände jag bara att vi inte kunde låta solen hänga där uppe utan att ta till vara på den. Så jag la min trötthet till sidan efter middagen och jag och tjejerna begav oss ner till sjön en stund. Där var nästan helt tomt på stranden. Inga fler som tänkt som jag, skönt.

041042

055

Så tjejerna fick sina instruktioner och begav sig ut i vattnet. Det badade och stojades och jag kände mig ändå avslappnad eftersom jag hela tiden såg dom eftersom det bara var dom som var i vattnet. Perfekt, så skulle alla sommardagar varit för då hade jag vågat mig ner med mina vildbasar som inte har någon respekt alls för vattnet.

051052

Lilly passade på att göra en dubbelsidig peeling/panering när vi ändå var i farten.

047

Så medans tjejerna lekte passade jag på att lufta dom bleka medans jag satt och läste. Fy fasen vad blek jag är men det var även kungligheter på 1500-talet Blinkar. Helt underbart att sitta där i solspeglingen och verkligen känna hur det hettade om kinderna. Ni ska se att jag lyckas bli grisskär på denna lilla stund, skulle inte förvåna mig ett enda dugg. Men njutit har jag gjort och hade det inte varit skoldag imorgon hade jag säkert stannat mycket längre.

045

Där var fler än jag som njöt Ler.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails