2011/08/10

A cat named Wo-Wo, former known as Stone

Vi har fått en ny medlem i den Nettuanska familjen idag. Fast egentligen är det ingen ny medlem så utan snarare ett väldigt otippat namnbyte.

003

Lilly satt vid middagen och ropade på Wo-Wo. Vi förstod kanske inte riktigt vad hon menade men det har varit lite konstigheter idag så detta var säkert bara en av dom. När hon sedan var färdig så satt hon sig på golvet, klappade lite på sitt ben och ropade på Wo-Wo. Så Sten har fått nytt namn idag. Varför hon valde detta vanliga namn har jag inte en aning om och vi försökte säga till henne att hon nog inte kommer att lyssna på det nya namnet. Men efter idag kommer han säkert göra det eftersom hon ropar konstant på honom.

Innan hon kom på att byta namn på Sten satt vi och åt. Hade bara värmt den goda soppan från igår och hon satt och åt och pratade. Som vanligt får man säga om pratandet för den lilla munnen går hela tiden, så länge hon inte träffar på nya människor för då sluts den ett tag innan den kommer igång igen. Hon hade lite kvar och frågade varför där är vatten i soppan varav jag svarade att det är det man kokar allt i så det blir soppa.

-Men mamma. Jag är faktiskt matorisk mot det vattnet sa hon.
-Du är vad svarade den totalt förvirrade mamman nu.
-Ja, jag är matorisk mot vattnet i soppan så jag vill ha mer grejer i den.

Matorisk? Mina tankar flög runder där innanför skalet och försökte komma på en bra förklaring. Matorisk, matorisk, matorisk? Tänk, tänk, tänk.

-Menar du allergisk frågade jag henne och fick till svar att nej matorisk.

Jag tror hon menar allergisk för annars har jag inte en aning. Enda jag hittade på Google, var annars, var mator är ett utdött uraliskt språk. Tror knappt det var det hon menade. Aja, jag får väl se om hon blir matorisk mot något annat också. Jag menar, i morse körde hon iväg kära maken till sopen. Översatt är att han skulle till tippen. Ibland kan det bli lite kryptiskt.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails