2011/08/17

Fasen vad vek jag är och lite om det där som kallas ålder

På en ålder av 3 år, 10 månader och 16 dagar eller om vi räknar rena dagar, 1416 stycken, vet en viss liten tjej hur saker kan utnyttjas.

-Mamma, får jag se en film frågade hon.
-Inte nu gumman svarade jag.
-Men om du får en puss då sa hon och la huvudet på sned och lyfte lite på ögonbrynen.

Jag kallar detta tilltaget ren och skär utpressning. Och dom vet hur dom ska lyckas. Så nu sitter hon och tittar på “Bortspolad”. Fasen vad vek jag är.

Räkna ut hur gammal du är. Jag hittade en sådan där tidsfördrivande sida också. Lite roligt att se hur många dagar man är. I alla fall enda tills man fick upp ett stort antal dagar på skärmen.
Idag är jag 12 842 dagar
Rickard är 15 266
Molly är 2 486
Den 23 mars 2031 fyller jag 20 000 dagar och det låter gammalt. Det är skönt att vi räknar år ändå.

3 kommentarer:

ormbunke sa...

Du är nog inte ensam om den vekheten. Har ett barnbarn som sitter här framför Teven. Men hon har brutit höger handled så det är väl det enda hon kan göra just nu.
Ha de gott. Anita

Nettan sa...

Ja, man säger att man inte ska falla för sådan enkla knep men ibland bara smälter man.
Usch för armen i gips. Hoppas hon snart slipper det / Nettan

Västgötskan sa...

Ha ha! Ja du... Det där med att barn är oskyldiga som små vete f-n.... :-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails