2011/08/25

Pölsa i norr och äggakaka i söder

Jag skrev hittade en sida för ett tag sedan med tomma veckomatsedlar som man kunde skriva ut ut. Så det gjorde jag med dom har legat här tomma och bara väntat på att jag ska bli färdig att fylla dom. Men veckorna har gott och inget har hänt. Främst tror jag det beror på att jag helt enkelt inte tänkt på dom. Jag har lite annat i huvudet om man säger så. Levererat min första beställning med cupecake, planerat inför kommande skolstart och bara varit allmänt rörig.

Men nu äntligen blev jag färdig och bestämde mig för att googla lite matförslag och fick upp skolmatsedlar för lite olika kommuner. Det blev inte många nya förslag kan jag säga. Första matsedel kunde jag plocka lite maträtter från men sedan kom nästa och det är samma mat som kommer åter hela tiden oavsett var du bor. Enda skillnaden var att uppe i norr fanns en dag med pölsa och parisare vilket är typiskt norrländskt medans det i söder fanns skånsk äggakaka som naturligtvis är typiskt i söder. Men annars såg dom matsedlarna jag var ute och tittade på nästan identiska ut vad gäller maträtter. Men jag har fått ihop 2 veckors matsedlar nu och det känns skönt så jag slipper fundera på det när jag har skolan att tänka på då.

008

Så nu slipper man den ständiga frågan:
“Vad blir det för mat”
för det står på listan. Finns till och med en inköpslista för varje vecka. Kanon

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails