2010/07/15

Varning angående ölpump

Jag vill bara slänga in en liten varning såhär på kvällskvisten angående ölpumpar.

1. Ha dom inte ståendes vid en heltäckningsmatta.
2. Ha den inte ståendes lång ifrån köket.
3. Ha handdukar i närheten.

Och hur vet jag allt detta?

Jo då är det så att vi har vår ölpump ståendes i källaren i gillestugan på grund av att där är svalt och det är det inte här uppe.
Så när jag går ner för att ta mig ett glas öl så lossnar något i själva munstycket så när jag ska stänga av fortsätter ölen att rinna. Så där står jag längst inne i gillestugan och försöker stoppa ölen med handen. Kalla det instinkt ;-). Och ropar för full hals på Rickard som står ute på baksidan och grillar.
Naturligtvis hör han inte mig så jag rusar upp och ropar fortfarande. Han möter mig i trappan. Jag talar om vad som händer. Han rusar ner och kommer upp och tar en stor tupperware skål och rusar ner igen.
Han lyckas få stopp på det och med sig upp har en stor skål med öl.
Den var inte god kan jag tala om eftersom den smakade avslagen med en gång.
Och nu har vi en blöt, ölstinkades heltäckningsmatta i källaren. Hoppas bara inte det har blivit några skador under. Måste nog ändå varit kanske 1 liter som rann ut innan han fick stopp på det.

Så jag dricker Cola ikväll ingen som vanligt istället för öl ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails