2010/07/25

Filter till kameran

Jag har gått och funderat på att skaffa ett UV-filter till kameran.
Har kollat upp och hittat ett ganska billigt på Elgiganten för 199 kronor.
Sen häromdagen bara slog det mig att jag kanske skulle kolla på Tradera om där låg några billiga filter.
Så sagt och gjort och jäkla vad många filter där var. Och här snackar vi billiga priser också.

105598586_1[1]
Jag budade minsann hem ett paket med 3 olika filter.
För 149 kronor + frakt på 49 kronor
=198 kronor.
Så jag får 3 filter istället för 1.
Jag är ganska nöjd över detta :-).
Längtar tills jag får dom. Det var ganska lång leveranstid för dom skickas från Kina men för den billiga pengen kan jag vänta lite.

Så nu väntar jag då på dom och sedan ska jag öva, öva och öva.
Jag har ju inte riktigt koll på när vilket ska användas men det kommer nog efter hand.
Och jag hoppas verkligen dom passar på min kamera också. Läste om några filter-gängor som ska finnas men jag vet ju inte hur dom ser ut. Men det ordnar sig nog.

Jag kollade på olika bilder tagna med olika filter och utan och det är otrolig skillnad. Jag har varit mycket nöjd med vissa av mina bilder nu men tänk så nöjd jag kommer att vara sedan.
Hoppas, hoppas, hoppas att dom passar på min kamera nu bara.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails