2010/07/06

Slappedag och fotokladd

Det har varit en lite mellandag idag.
Varit “bara” 23-24 grader ute men ingen sol och det blåser ganska bra ute också.
Vi har väl passat på att pausa lite från sommaren och gjort lite sådant som har blivit satt åt sidan nu när det varit så härligt ute. Som att ta ett tag och städa över här. Så nu är det gjort i alla fall och det känns skönt.
Det har blivit lite dator och tv också men det känns helt ok att ha en lite slappedag när det varit full rulle sedan midsommar.
Ja så laddar vi batterierna till marknaden imorgon också.
Redan i helgen har man märkt av att Hålan börjar förändras inför årets händelse. Det ligger skyltar överallt som kommer att vara uppsatta ikväll. Oranga elaggregat står på olika ställen.
Tivolit är kommet.
Ja här kommer att hända saker dessa två dagar som kommer.

Jag har även suttit och lekt med redigeringen för bilder.
Jag blir inte riktigt klok på hur det ska vara egentligen men jag kan förhoppningsvis lära mig. Men jag måste säga att det var gansak roligt att sitta och dra pilarna upp och ner och se hur bilderna förändrades. Inte alltid till det bättre dock ;-).
Här är några bilder på Lilly som jag har försökt ljussätta och använt olika filter på redigeringen.

Original

050 
Automatisk justering
050 (4)
Sepia
050

Kladd 1 050 (2)

Kladd 2

050 (4)

Vad tycks?
Vilken gillar ni bäst?

5 kommentarer:

Katrin sa...

Vilken härlig bild!!!!! Jag vill snart anlita dig till att fota Bertil, du är duktig :) Jag gillar orginalet eller kladd 1 bäst! Kram Katrin. Hoppas att vi ses på marknaden!

Nettan sa...

Hej
Tack :-). Blir så glad när andra också tycker om dom. Och ärligt talat så har jag faktiskt börjat fundera på att försöka mig på lite fotosesioner.
Vi syns säkert på marknaden.
Kram

Anonym sa...

Jag gillar Kladd 1 bäst

Katrin sa...

Säg till om du vill ha ett träningsobjekt, tror att det kan bli fina bilder då han verkade gilla dig och kameran nere vid Luhrsjön :)

Nettan sa...

Det hade varit roligt att få honom till övningsobjekt :-). Vi kan väl se om vi kan ta en dag. Du får fundera på om det är någon speciell stans du vill vara men ni har en fin och bra trädgård.
Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails