2010/07/13

Åska, Tosselilla och finbesök

Jag har verkligen gillat värmen och solen.
Jag gillar det verkligen.
Men jag har inte mått bra på det dom senaste dagarna. Jag känner mig alldeles matt och är så jäkla trött. Jag vill inte gnälla men så ligger det till.
Så när åskan drog in häromkvällen kände man hur luften lättade.

007 009

Skulle försöka vara lite modig och försöka fånga en blixt. Jag stod på altanen, tryckt mot väggen, och väntade.
När jag väl lyckades blev den väldigt suddig.
Så jag provade stativet men jag fick inte det riktigt rakt och inte kom det någon blixt heller.
Sen började det dessutom närma sig väldigt fort så jag vågade inte stå kvar.
Och sedan brakade det loss. Jäkla vad det regnade och åskade.
Tjejerna vaknade och kom upp så vi satt och gosade i soffan medans det värst drog över.

Igår drog vi till Tosselilla.
Och det var en helt underbar dag. Klibbig i luften men vi hade många frysta flaskor vatten med oss så vi hade gott, kallt att dricka hela dagen.
Karuseller, djur och vattenland avverkades med stimmande, glada barn.

025 028

043

Molly ville köra radiobilarna. Hon nådde precis ner till pedalen och hon kom backandes förbi för det mesta :-).

066 065

097

089 092

Balansen sattes på prov för både liten och stor.

119 121

117

Jag älskar färgen på vattnet som finns i bassänger. Det är så härligt blått och gör att man kan drömma sig bort till någon lagun på någon söderhavsö eller något :-).
Mina barn var som vanligt som fiskar i vattnet.
Lillys favoritplats var vid trappan där hon gick upp 2 trappsteg för att sedan vända sig om och dyka. Lilly är nog snäppet värre än Molly i vattnet också. Men båda är helt vilda.

140 151

Det fanns inte så många karuseller Lilly kunde åka.
Det är väldigt svårt och se om hon gillade det för hon var så sammanbiten varje gång. Men hon ville åka så jag förmoda att hon tyckte om det.

155 159

176

Molly älskar däremot att åka. Hon ville åka allt och det fick hon så länge hon bara hade rätt längd.

184  
Vi hade en kanonbra dag.
Trötta barn som somnade i bilen hem inom några minuter. Lilly sov nog innan vi lämnade parkeringen.

Idag har mamma varit här.
Vi har inte orkat göra någonting för luften har stått helt still. Klibbigt och äckligt i luften. Men vi har i alla fall hunnit prata lite.
Nu känns det lite svalare ute. Ja även inne också så det finns kanske hopp om att man ska kunna sova i natt. Och det behövs ju eftersom vi ska åka till Ullared i morgon. Och “taxin” går redan vid 6-tiden. Så jag hoppas jag kan komma i säng i lagom tid.

Ha det gott ute i cyberrymden :-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails