2010/07/21

Jobbaciller

Alltså det är så typiskt.
Jag är bara ledig idag eftersom jag var snäll och tog en extra kväll imorgon.
Så idag hade jag funderingar på att köra ner en stund till sjön så tjejerna skulle få bada lite. Man vet ju inte hur länge värmen håller. Den har varit så länge nu så man väntar nästan att det ska vända varje dag.
Men i alla fall så vaknade jag med sprängandes huvudvärk och ont i kroppen. Kände mig febrig så jag kollade och jodå, mycket riktigt var där feber.
Har jag tyckt att det jag varit varm och klibbig tidigare i sommar så är det inget mot vad jag är nu.
Jag sitter vid takfläkten, knappt påklädd, och det bara rinner av mig. Jag är riktigt blöt i nacken. Riktigt jobbigt är det. Men jag vet att snart kommer jag att sitta huttrandes under en filt. Det är så jag brukar fungera när jag har feber.
Så nu återsår det att se om jag klarar jobba i morgonkväll. Tänker inte gå dit lite halvdan eftersom jag sedan har fredag-söndag kväll på mitt ordinarie schema och det vill jag ju gärna jobba.
Två dagar på jobbet och jag har redan fått jobbacillerna ;-).
Bara att hålla tummarna att dom lämnar mig lika snabbt som dom verkar dykt på mig.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails