2010/07/19

Första arbetsdagen

Då var första kvällen avklarade efter semestern.
Och jag kan nog säga att den gick bra. Allt sitter som om jag aldrig har varit iväg.
Kör dit, prata, diska, hjälp till med kvällsmat, prata, kör dit, medicin, stödstrumpor, prata, kör dit, prata, hjälp upp, prata, kör dit, prata, diska, hjälp med kvällsmat, byta, prata osv. osv.
Ja ni förstår.
Ibland blir man lite rädd när man är ute och kör småvägarna som man ofta kör och man kommer på sig själv med att tänka:
-Hmm, hur kom jag hit? Är jag redan här?
Då har man suttit i sina egna tankar och funderat på något annat.
Otäckt är det i alla fall.

Men nu är man igång och första dagen var inte så farlig. Men det stora provet kommer väl i morgon när jag har morgon. Vi går ofta en kort och det är väl ganska tight. Så jag ska nog inte säga något förrän i morgon men det känns ändå ganska bra att få lite rutin på livet igen även om jag gladeligen hade haft 4 veckors semester till.

1 kommentar:

Viktkamp sa...

semester är skönt men rutiner är sköna oxå på sitt sätt :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails