2010/07/11

Grillkväll och värmerekord

Hade en otroligt varm dag igår.
Var nere vi sjön en stund. När vi kom ner var det inte så mycket folk men när vi körde hem vid 2 tiden var det så mycket folk att vi knappt kom ut från parkeringen. Men vi har ju också en väldigt populär badplats om jag har förstått det rätt.
Vi körde sedan en måndag i repris.
Körde hem från sjön och gick genom huset för att kunna slänga oss i poolen på baksidan.

027
Blev sedan en grillkväll hos Josse.

007
Rickard och Josse goes fjortis.
Dom har nog bara hunnit med en vars en drink så vi kan inte skylla på alkoholen ;-).

034
Våra kära norrbaggar Aleksander och Roald.

026
Jessicas glasöga. 
Jag tycker det är så häftigt när man lyckas få en sådan bild där man får en spegelbild. Det kanske bara är jag som fotonörd som ser det så, vad vet jag ;-).
 

062   061

En iskall drink och lite godis i den varma sommarnatten gjorde pricken över i:et på kvällen.
Drinkarna kom blandade och färdiga så fort glaset var tomt. Så fin service ;-).

Vi gick sedan hem och det har nog aldrig hänt att jag blivit lite svettig i nacken av att gå hem klockan 12 på natten. Men med en temperatur på nästan 21 grader så hände det igår.

Och går man tillbaka till att det var en varm dag igår så var det kan ske inte så konstigt.
Hålan slog nämligen det svenska värmerekordet sedan 16 år. Så med en temp på 34,5 grader hade vi varmast i Sverige. Tycker jag är lite häftigt faktiskt.
Det nämndes både i Aftonbladet, Tv 4 och Expressen. Ja, och naturligtvis även i lokalpressen.
Men vi är en bit ifrån rekordet på 38 grader som Målilla hade 1947. Men man får vara glad för det lilla ;-).
Nu låter det minsann nästan som lite åska så det är väl bara till att stänga ner.

Ha det gott.

1 kommentar:

Viktkamp sa...

vilken fin kväll ni hade :)
Här har det åskat en timme i kväll men märks INGEN skillnad i värme :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails