2010/07/05

Bildredigera för att bli bra fotograf?

Jag har fått mina första fotouppdrag.
Ni kan ju bara ana hur jäkla stolt jag är över detta.
Det är ju på grund av att dom gillat mina bilder sedan tidigare som jag fått dessa uppdrag.
Men så har jag då börjat fundera lite.
För att bli en riktigt bra fotograf måste man inte kunna med något bra bildredigeringsprogram då? Det känns som om man borde det. Och det kan jag ju inte då. Jag har försökt med photoshop men jag fattar ingenting fast jag till och med har lånat en film om hur man ska göra.
Jag brukar bara använda Windows Live Photo Gallery för att beskära bilderna om det behövs. Man kan nog redigera dom lite där också men jag tror inte dom blir så bra som i ett annat bildredigeringsprogram.
Så det blir kanske till att försöka mig på photoshop igen.
Nästa problem är då att det låg på min dator när jag köpte den men det försvann när datorn kraschade.

Så frågan är då fortfarande.
Behöver man kunna bildredigera för att bli en riktigt bra fotograf?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fotograferar du med för kamera?
Jag gör enklare redigeringar med ljus och sånt och lär du dig det så behöver du inte läsa ngn kurs..
Kul att du får uppdrag! :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails