2010/07/19

Väluppfostrade barn?

Idag är en sådan dag som man funderar vad man gjort för fel när man försökt att uppfostra barnen.
När det skriks, hoppas och studsas, slåss och spottas för att man säger till att dom just ska torka upp spottet dom precis har lagt i trappan.
Varför dom börjat spotta helt plötsligt har jag inte en susning om. Tråkigt är det i alla fall.
Och våra grannar börjar nog snart fundera över vad det är för dårhus dom har bredvid sig när det är som värst.

022 020

Att dessa små änglar kan förvandlas så totalt ibland är otroligt.
Och då återkommer jag till vad man har gjort för fel?
För det känns fasen inte som någon normal trots det dom håller på med nu även om det åldersmässig mycket väl skulle kunna vara det. Snart 3 och 6 år.
Välplanerat enligt trotsen som verkar komma vart 3:dje år ;-).

2 kommentarer:

Ann-louise sa...

Dom e fult normala, men jag håller med dej det e så j-l tradigt när de väl håller på..., säger bara ha tålamod! Jag håller själv på att kolla efter var man kan köpa en stor dos med tålamod!!!!!, tror du det finns??

Nettan sa...

Åh, jag önskar verkligen att man hade kunnat köpa lite tålamod. Försöker och försöker att ha tålamod och vara pedagogisk men till slut rinner det ändå över.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails