2010/07/08

Hästveda marknad

Då var årets event över i Hålan för i år.
Två härliga marknadsdagar med massor av folk har gjort att byn livat upp lite för att den ikväll ska återgå till den slumrande Håla som den är.
Igår var det härligt marknadsväder med sol och en behövlig bris medans det idag var alldeles för varmt med gassande sol på gator som var helt vindbefriade.

032
022 018

Marknaden brukar öppna med den stora loppisen.
I år orkade jag inte med den så jag missade öppningen. Slängde bara en blick när jag gick förbi.
Fångade ett äldre par på en gammal soffa och jag förmodar att dom vilar sina ben lite.

023 028

Och vad är marknad utan langos och alla dessa otaliga stånd med foppatofflor?
Ingenting vill jag nog påstå.
Dock blev det ingen langos för mig i år heller. Och som förra året sitter jag här nu och funderar på hur jag kunde missa det ;-).

052
112 130

Några karuseller blev det också.
Emelie hamnade som förste lekledare på karusellerna som Molly och Julia ville åka.
Molly ville prova Virvelvinden så med en liten klump i magen gick mamman med på det. Så där stod jag och tittade när dom körde igång och var livrädd att hon skulle bli rädd. Sen satt hon väldigt långt in i hörnan också så jag såg knappt hennes ansiktsuttryck. Men så var det där. En leendes Molly. Och mamman blev lättad med en gång :-).
Hon är ganska våglig vad gäller att åka karuseller. Och det är ju roligt.

094
En god grillad köttbit hann vi naturligtvis med i trädgården hemma hos Josse och Keke.
Vi hade sedan ordnat så att Emelie skulle ha barnen på kvällen så vi vuxna skulle kunna gå ner till öltältet för en öl och lite dans. Men det blev det inget av för min del. Kände inte alls för att gå ut när vi kom hem så jag och Lilly körde hem istället. Det var redan bestämt att Molly skulle sova hos Julia så det kunde ju inte ändras på.

140 
Behövs väl ingen större presentation.
Ett absolut måste.
Marknadskarameller från Kais konfekt.
Och dessa satt jag och mumsade på igår kväll innan sängen ropade väldigt högljudd på mig.

Idag blev det bara en runda.

009  012

015

Mest var det nog för att tjejerna skulle få se djuren.
Där var en häst som vände rumpan till oss och fes. Molly ville inte klappa den sedan ;-).

025
Dessa två rockbrudar sprang vi på också. Och har jag inte helt fel för mig brukar dom vara blonda, i olika nyanse, i vanliga fall ;-).

022 008

Två nöjda tjejer.
Som redan börjar längta till Tosselilla trippen på måndag :-).

2 kommentarer:

Katrin sa...

Årets event sker ju den 11 september ;)

VI längtar också till Tosselilla, får se när det blir av... Kram!

Nettan sa...

Javisst ja, den 11 september är det ju.
Det var bara nästbästa händelsen då ;-).

Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails