2009/09/30

Svenskaste av svenskt?

Idag till lunch blev det nog det svenskaste av svenskt.
Stekt sill och potatismos:-).
Jag har faktiskt aldrig gjort det innan så jag tyckte väl det var på tiden. Rickard jobbar så det var bara jag och tjejerna. Fisk är inte hans favorit i matväg precis.
Härligt gyllenbruna dubbelstekta sillfiléer med dill mellan.
Lilly åt med god aptit. Men Molly var skeptisk redan från det att jag öppnade förpackningen.
-Uh, vad det luktar mamma. Är dom döda mamma?
-Ja man kan ju inte äta levande fiskar.
När vi sen satt och åt pillade hon ut lite dill på gaffelspetsen och smakade.
-Mmm, mamma. Det smakar som gräs.
Nej jag brukar inte servera henne gräs så detta måste hon fått hos någon kompis;-).
Sen var hon nöjd. Hon hade smakat. Och hon tänkte då inte äta döda fiskar.

2 kommentarer:

Mother, Married & Twenty sa...

Jag hade också svårt för fisk när jag var liten. Gömde mig alltid under soffan varje gång det serverads:) Men nu tycker jag det är gott.

Mother, Married & Twenty sa...

sv: Ja de spökena fanns också att köpa där, men jag har vänner som har sådana och jag ville vara lite unik hehe ;)

kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails