2009/09/28

Idiotförklara-mammablicken

Molly fick ett nytt diadem med prinsesstidningen häromdagen. Hon blev väldigt glad över det. Ja som hon brukar bli så fort det är sådana sockersöta saker hon får.
Rickard gick in för att släcka och kommer ut och hämtar kameran. Då sover hon med diademet på sig. Det sitter i pannan och det är ganska mycket luft mellan det och pannan:-). Funderade på vad som fick henne göra detta. På morgonen berättade hon att hon var rädd att Elias skulle ta det. Jaha hur skulle det gå till? Frågade om hon drömt men det hade hon inte.
När jag sen la som förslag att Elias kunde ju låna det tittade hon bara på mig med sin "idiotförklara-mammablicken".
-Mamma, Elias är POJKE.
-Men vill han ha spelar det ingen roll om man är pojke eller flicka tyckte jag.
Försökte med lite jämställdhet här;-).
-Pojkar kan inte vara prinsessa.
Slut på diskussionen Som jag visste resultatet på när jag tog mig in i den. Men jag måste ju bara få höra hennes syn. Det är så härligt när hon förklarar saker. Dom verkar vara så självklara och vi föräldrar verkar vara väldigt tröga när hon lägger fram dom. Jag önskar bara jag hade kommit ihåg alla små kommentarer hon har på en dag. Får kanske skaffa ett block och skriva upp allt på en dag. Lär väl fyllas på ingen tid alls;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails