2009/09/07

Vaccinera eller ej?

Åh, denna jäkla svininfluensa.
Jag börjar bli mer och mer orolig faktiskt. Orolig för barnens skull.
Det kommer nya rön hela tiden om tex vaccinet. Dom nya rekommendationerna är att inte vaccinera barn under 3 år. Och med detta sagt så finns det inget val för Lillys del. Ska man då vaccinera Molly?
Jag tycker det är jäkligt otäckt med ett vaccin som inte är testat fullt ut. Vågar man ge det till henne då?
Och för egen del då. Ska man ta det kanske för att inte bli sjuk och smitta dom i sin omgivning? Det är ju främst familjen då. Men problemet återstår ändå. Dom utsätts ändå på tex dagis.

Läste för en stund sedan på familjeliv att det hade varit en sådan stor influens 1976. Det är tydligen därifrån det kommit att man kan bli förlamad av vaccinet eftersom det vaccinet som användes då var inte så rent som dagens vaccin är. Och då är ju frågan återigen.
Jag är 76:a.
Har jag då på något vis något skydd om jag redan har blivit utsatt? Enligt den överläkaren som svarade på frågorna var det också en riktig svininfluensa men innebär det att det är samma sak eller det är helt skilda iaf?
Jag bara matar in frågor och inte blir jag klokare hur man ska göra.
Vad svårt allt ska vara.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails