2009/09/01

"Kristallsjukan"

Då har jag varit iväg hos farbror doktorna då. Men någon farbror kan jag väl knappt säga att det var eftersom det var en yngre, kanske några år äldre än jag. Han var så jäkla bra. Skönt att veta att det är hos honom man hamnar om det är något. Lugn och trevlig. Hoppas bara han stannar i vår lilla håla. Iaf så gjorde han en massa konstiga undersökningar. Ni vet sådandär neurologiska för att se om ögon och balans och sådant hänger med. Och det var bra och inga fel. Lyssnade lite och det visar sig att jag har ett blåsljud på hjärtat. Har aldrig hört att jag skulle ha. Det var inget farligt o det var som det är nu. Han förklarade det med att man hade ett lite för starkt hjärta som slog hårt. Detta kunde också resultera i att man tycket man hade hjärtklappning och det tycker jag att det känns som ibland. Han gjorde några test där jag skulle ligga ner och hänga med huvudet utanför britsen och sedan vända mig om för att slutligen sätta mig upp. Jag har kristallsjukan som vi kallar det på jobbet. Kristallerna i balansnerven har hamnat ur position och då blir man snurrig. Fick med mig övningen hem som jag gjorde där och skulle göra den 1-2 gånger om dagen för det gjorde att man tvingade tillbaka kristallen i rätt läge. Mysko saker det finns. Han sa också att det kunde gå över ikväll eller det kunde dröja. Känns lite lugnare nu när man varit iväg.

Nu ska jag och tjejerna försöka gå ut på tomten. Tar jag det lugnt ska det nog gå:-)


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails