2009/09/21

Ommöblering

Tjejerna vaknade redan halv 7 i morse. Vet inte alls varför dom valde att vakna så tidigt. Lilly somnade inte allt för tidigt igår så man tycker att det borde varit längre. Men vad vet jag varför egentligen.
Jag vaknade iaf med sträv hals och näsan rinner lite också. Jag hoppas det inte blir mer för vi har helt enkelt inte råd att jag ska vara sjuk nu. Vi har grymt mycket nu i oktober och november. Och i oktober kommer Rickards 40-årsfest.
Men det känns inte allt bra.
Känner mig seg i huvudet och lite hängig. Ledig på onsdag så jag hoppas verkligen jag klarar fram till dess. Skit också.
Torsdag kommer farmor ner till pappa. Måste nästan vara 2 år sedan jag träffade henne senast. Ja det är nog 2 år precis för det måste vara när pappa ordnade släktträffen och det var i september -07. Jag var höggravid med Lilly då. Hon är ju bara över dagen så jag har faktiskt tagit en semesterdag för att kunna åka upp. Förutsatt att jag kan vara friskt då vill säga.
Igår vi middagen drog Lilly bort sin barnstol och puttade fram Mollys gamla höga stol. Hon tyckte kanske det var dags nu. Vi har provat ett par gånger men hon har bara hoppat upp och ner. Dessa gångerna har hon suttit still och hon har sett så stolt ut. Har den gamla stolen uppe fortfarande så man kan ta den om det inte går. Men det känns faktiskt bra. Det gjorde också att dom kunde gå och tvätta sig själva efter också. Molly hjälpte Lilly tvätta lite runt munnen. Tittat man noga på kortet kan man se att Lilly har byxor över blöjan. Det är ett par dockbyxor som Molly så snäll hjälpt henne på med:-).
På tal om att byta ut så ska vi prova att byta hennes säng också när Molly får hem loftsängen. Ja om Molly nu vågar klättra upp i den så Lilly kan ta hennes gamla. Kan hoppas att det gör det lite mer spännande att somna inne på rummet i sängen. Spjälsängen börjar bli i minsta laget för henne. Alltid lika spännande när man ska byta möbler:-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails