2011/10/12

Snälla gör något innan det händer våra barn något

Helt ärligt förstår jag inte varför polisen inte kan göra något åt denna man i den gröna passaten som kör rundor i kommunen.

I morse hade han åter synts till i Hästveda. Det händer ingenting mer än att folk ser bilen och mannen. Jag är livrädd att det ska hända något otäckt innan det ageras. Ett agerande som kommer komma för sent.

Jag kan faktiskt inte förstå varför ingen kan göra något när skolan har gått ut med varning förra veckan att han försökt locka med sig barn två dagar och att saken är polisanmäld. Alltså är det svart på vitt att det verkligen har hänt, inte en massa rykten eller dylikt. Att släppa iväg barnen till skolan ska vara en trygghet vilket det inte är nu. Jag pratar med mina barn om sådant här men barn är barn och dom är jäkligt godtrogna så risken finns att det till slut kommer att vara något barn som följer med. 

Jag vill bara skrika ut till dom ansvariga att: Snälla, ta ert ansvar innan något otäckt händer med något av våra barn.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Så j---a trakiskt att/om det skulle behöva hända något först... Förstår din frustration! :-P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails