2011/10/17

Saker man helst ska låta bli när man kör bil

Satt mig i bilen och började köra ut från stan. Inga konstigheter där. Hade nästan kommit till den sista rondellen när jag tyckte näsan började rinna. Tittar ner på min hand och den är alldeles blodig. Så där sitter jag, körande med ena handen klämd runt näsan och den andra grävandes i väskan efter en servett samtidigt som jag styr med armbågen. Just då kände jag mig glad över att vara kvinna Blinkar. Då har jag bytt väska och jag har alltså inga servetter med mig. Jag vänder försiktigt upp blicken i backspegeln för att mötas av en blodig näsa och blod ner på hakan. Som tur var så slutade det fort så på något konstigt vis klarar jag kläderna. Jag var hemma 15 minuter innan kära maken och skulle hämtat tjejerna men jag valde att köra hem istället. Kanske inte så konstigt eftersom jag såg ut som om jag gått en match och råkat fått en massa stryk.

Så nu vet jag att näsblod och bilkörning helst inte ska infalla samtidigt

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Herrejösses! Ja, det var en himla tur att du var kvinna i det läget.... :-O

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails