2011/10/16

Härligt med lugna, sköna söndagar

Söndag. En söndag som jag inte har full energi av någon anledning. Kan kanske bero på att jag var hemma sent och att det blivit lite drinkar igår. Vaknade i morse, när kära makens klocka ringde klockan 7 eftersom han och tjejerna skulle iväg till simhallen. Jag ville inte alls vakna då för jag visste mycket väl att min stalker Ulrik skulle följa med mig. Och mycket riktigt, som alltid efter en viss ålder verkar det som, följde han med mig. Tog ett tag innan jag lyckades somna om igen. Vaknade sedan av att jag tyckte det var någon vid dörren. Jodå, men det lät som tjejerna. Det kunde väl ändå inte stämma, dom var ju och simmade. Tittade på klockan, 13.21. Ojdå, jag som har inte att göra tänkte jag och drog täcket över huvudet. Jag förstår att jag undviker alkoholhaltiga drycker när jag inte alls mår bra av det och dessutom får en stalker.

Efter en dusch och några rostade mackor kändes det mycket bättre. Så det var bara att ta tag i det som var tvunget att göras. In med en maskin tvätt, på med middagen. Förbereder mig för at skära revbenen, handskarna är slut och jag drog mig verkligen för att ta i det äckliga köttet. Öppnar det och då visar det sig att det är en stek som är upptagen. Ojdå, liten miss i planeringen där med tanke på att vi får lägga till 1 timme tills middagen är färdig. Då kommer nästa tråk. Vattenläcka några hur bort. Om 15 minuter stänger vi av vattnet och vi räknar med att det ska vara tillbaka vid 10. Men vad roligt. Maskinen full med tvätt och ingen möjlighet att det ska bli färdigt. Kul, nej inte alls.

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Nej, men fy vilken oflyt-dag! Hoppas måndagen blir bättre Nettan!

Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails