2011/10/22

Ja, vad sjunger han egentligen?

Jag är totalt kass på låttexter. Jag sitter gärna och trallar med i sånger för jag har helt enkelt svårt att låta bli att sjunga till musik. Det som hade varit ännu bättre hade varit om det hade blivit rätt också. Men många gånger tror jag inte ens att jag vet att det är fel förrän jag hör någon annan sjunga alldeles “fel” (läs rätt). Och många gånger tror jag säkert att den som sjunger rätt egentligen sjunger fel eftersom jag då har den rätta. Någon som överhuvudtaget är med mig. Se kan jag faktiskt bli lite avundsjuk på dom som kan texter efter en eller två gånger. Min kära syster Emelie är grym på texter och hon verkar kunna vilken text som helst också. Även sådan som man inte väntar sig att en 18-åring ska kunna. Så sitter jag då, ska vi kalla mig 30+:are och kan fortfarande inte sjunga rätt på Brian Adams “Summer of 69”. Fast jag tror faktiskt inte att jag är ensam om det. För visst sjunger han:

I got my first real sexdream och inte I got my first real six string.

Jag kommer fortfarande på mig själv att sjunga om den där sexdrömmen. Fast ska det vara någon felsjungning ska det väl vara om en sexdröm i alla fall. Jag vet att där finns fler sådana klassiska fel som gärna lämna min mun med för tillfället kommer jag inte på någon. Men jag lovar att där kommer att komma ännu fler.  

1 kommentar:

Västgötskan sa...

He he! Jo, han sjunger Six string. Om inte JAG har hört fel då...
Men din version var ju lite roligare! :-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails