2011/10/04

Dag 3: En familjemedlem

Hur många familjemedlemmar har man inte? Jag är i alla fall en sådan som har en uppsjö med familjemedlemmar så dagens uppdrag var riktigt svårt. Svårt för att jag blev tvungen att sålla och bestämma mig frö en. Jag hade kunnat gjort det lätt för mig och bara tagit någon av tjejerna eller varför inte kära maken. Men så lätt skulle jag inte göra det för mig.

DSCF0497

Min kära farmor. När jag såg bilden kände jag att det var henne jag skulle ta. Farmor har varit en otroligt pigg 80-årig dam som med en hjälpande hand gärna putsar fönster till “gamla tanter” som inte klarar det själv. En helt underbar och varm människa som alltid tänker på andra. Jag träffar henne på sin höjd 1 gång om året eftersom hon bor i vackra Ångermanland, där pappas släkt har sin vagga. Hon hade alltid godis med sig när hon kom på besök och jag blev påmind av en gammal barndomsvän att hon ofta hade polkagrisar från Gränna eftersom hon alltid körde inom där när hon körde ner till Skåneland. Jag fick reda på att hon låg på sjukhus i helgen av pappa. Jag vet inte alls hur det är med henne just i detta men jag hoppas verkligen hon piggat på sig. Denna bilden är tagen under 2005 för Molly är inte så gammal där. Lite fyra generationer.

Imorgon: Dag 4: Min hobby

2 kommentarer:

Maya sa...

Underbart med sådana personer, jag hoppas hon kryar på sig snabbt!

Västgötskan sa...

Sambons farmor är också en otroligt pigg 80+:are! Hoppas man blir sån när man blir gammal. :-)

Hoppas hon mår bättre snart.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails