2011/10/03

Dag 2: Favoritpryl

Favoritpryl? Herregud vad svårt. Jag hade kunnat ta bilder på massa favoritprylar men då hade risken varit stor att bloggen blivit nerstängd kanske. Så det chansar jag inte på. Kamera, diskmaskinen, kära maken, dom andra sakerna, mobilen, min kommande nya assistent, kaffebryggaren, ja ni förstår att listan kan göras lång och det är fasen inte lätt att välja ut en favoritpryl. Men så tittade jag neråt och då kom det som en uppenbarelse eller något liknande i alla fall.

003

Min kära lilla dator är definitivt en av alla favoritprylar, i alla fall när den inte bråkar med mig. För hade jag inte haft den hade jag haft svårt att använda min kamera eftersom jag inte hade haft någonstans att lägga mina bilder. Jag hade haft svårt att använda min assistent och bakat cupecake eftersom många recept hittar jag ute i cyberrymden, även om dom ofta blir modifierade. Och framförallt hade jag inte fått utlopp för mina skrivsugna fingrar i den utsträckning som jag får nu både vad gäller bloggen samt att man hittar lite roliga forum att skriva i. Så undra om min bok en dag kommer att ligga på min lilla dator? Om jag någon gång ska lyckat skriva en bok måste detta lilla instrument vara en av mina absoluta favoritprylar.

Vad har du för favoritpryl?

Imorgon: Dag 3: En familjemedlem

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails