2011/05/01

Fototriss ~Så här ser det ut där jag är~

Fototriss är tillbaka efter några veckors mammaledighet. Och jag passar nu också på att säga grattis till den lilla sonen till Helena som driver fototriss.

Mitt på valborgsmässoafton ser man denna härliga syn nere i Skåneland.

004

Små spirande syrener

007

Gula klickar på gräsmattan gör faktiskt inte mig så mycket. Jag tycker det är vackert. Jag har en känsla över att jag är ganska ensam om det.

018

Grannens körsbärsträd står i blom. Bakom har skogen fått en härligt ljusgrön färg.
Jag älskar verkligen när färgerna kommer ut. Jag mår bra av det i själen dock ej lika bra i ögon och näsa. Men det är färg i alla fall.

Fler trissar hittar du HÄR

16 kommentarer:

Gammelsmurfen sa...

Nej du är inte ensam! Jag tycker också om dessa "rosor"!

Maria G sa...

Underbar triss! Jag gillar också maskrosor :)
Ha en bra dag!

kaxi sa...

Jättekul att du också har en syrenknopp med. Men det syns att ni hunnit längre. Och jag gillar också maskrosor...och älskar lupiner:)

LEna Norgren sa...

Här har just så pass snön försvunnit och det börjar spira men inte alls som hos dej och maskrosor får jag leta och kanske hittar jag nån vid en söder vägg....Härligt med syrenerna!!!!

B i r g i t t a sa...

Visst är det härligt när våren vaknar - här i Budapest är det som sommar nu :) Syrenerna står i full blom sedan ett tag.

Jah Hollis sa...

Ja, det blommar och doftar överallt här nere nu. Det är en fin tid.

Barnens Hjältar sa...

Åh vad långt syrenerna kommit hos er, våra ät inte lika långt komna.
Jag gillar med maskrosor! Framförallt så här års :-)

Pysselfarmor sa...

Ja till och med de gula fläckarna blir man glad över just nu ;-)
Ha en skön dag.

Axart sa...

Fin triss, våren har kommit längre där nere i andra landsändan.

AX

Viktkamp sa...

alla färger som kommer nu är underbart =)

lrk.spoling sa...

Åh vad härligt det är med våren.

Eva sa...

Jag gillar också maskrosor. tycker att dom är så fina.
Underbara bilder alla tre

Janne sa...

Fina vårbilder, vi i Sundsvall får vänta ett tag till på den riktiga våren.

mammakero sa...

Jag gillar oxå maskrosorna! Både som gula klickar i gräsmattan som dunbollarna senare!
Härlig triss!

Marie-Louise sa...

vilken fin triss. Men oj vad långt syrenerna har kommit...

cissi sa...

Det ser härligt ut det där!! Snart är jag hemma och kan njuta av allt! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails