2011/05/29

Fototriss ~Ljus~

Veckans fototriss vill ha LJUS. Jag gillar dessa teman där tolkningen kan vara så otroligt mycket och det är väl bara fantasin som sätter gränser. Sedan är kanske frågan om fantasin spelar ett spratt eller om den blir lyckad. Döm själva.

Ibland misslyckas man ganska fatalt när man står där och ska få ljus som faller rätt och ger en bra bild. Speciellt om man har glömt att ändra inställning på kameran. Då kan det bli diverse konsiga ljus som framträder istället. Fast vissa misslyckade bilder kan vara ganska häftiga dom med.

182

134

034

Fler trissar hittar du HÄR

Denna vecka är det dessutom tävling så man kan vinna något från Coolstuff. Denna var söt på något vis.

27 kommentarer:

Nett sa...

Härlig triss och visst är dte så att fantasin sätter inga gränser, gillar ljuset runt barnen på sista bilden :)

jacglenphoto sa...

Ljus kan ma ju se på olika sätt eller inte se .. tycker du fått ihop en härlig triss med den bästa på de två dansarna - underbar.
Ha en strålande vecka , sjuk förra vecka så jag hamnade lite efter ....

Nett sa...

Vet inte om min länk kom med :) Så här kommer ett inlägg till ;)

Marie Leya sa...

Ljuspunkter som heter duga...

Janne Helleberg sa...

Alla dina bilder ger mig en stund att fundera på vad det är, det gillar jag.
Bilden med snurrande prinsessor (min tolkning)gillar jag. Bra triss. :)

kaxi sa...

Vilka snygga ljusbilder de två första. Sista är riktigt cool med två småspöken och virvlar runt:)

Anonym sa...

Hahaha, vilken ROLIG triss du har gjort!!!
har du tänkt på att man kan tänka såhär: Misslyckad låter så negativt och tråkigt, men man kan säga missar som blev lyckade! JAG brukar (försöka) tänka så, för OM något blir tokigt, men man lär sig något/det kom något BRA ut av det, då kan det enligt min livsfilosofi INTE vara misslyckat, utan då blir det per automatik en miss som blev lyckad, hehe...
NÄ, nu skall jag nog gå och lägga mig! ;-)

mamarazzin sa...

Det här gillas! Resultatet av dina "missar" blev spännande bilder ;)

Karoleen sa...

Ja visst är det så, misslyckade ljusbilder blir ofta väldigt lyckade. Och det är väl det som är roligt med fotografering, resultatet kan bli kanon trotts att man inte gjort "rätt".

Axart sa...

Både läckra och magiska bilder, lite spöklika:).

Ha en fin söndag!

AX

Kerstin: sa...

Helt underbara "misslyckanden". Det är det som gör det så kul att fota digitalt. Man behöver inte vänta flera veckor på att få filmen framkallad. Nu kan man experimentera med bilder och även sk missar kan bli SÅ bra. Jag gillar den översta allra mest, men undrar vad det är?

Bitten sa...

Härliga bilder, trots fel inställning. Rätt inställning är att det är lyckade bilder. Coolt!

Monica o Jacob sa...

Läcker triss, min favorit blir barnen helt fantastisk bild;-)))

Halloj världen! /Inger sa...

Fina konstnärliga ljusbilder. Långa exponeringstider. Jag gillar första bilden bäst! :)

Camilla (Rantis) sa...

ja, tänk att en felinställd kamera kan ge så läckra foton...
=)

kjerstisandnes sa...

Tøffe lys bilder, og likte det siste ballerinabildet:0)

Hedwig sa...

Kul foton, visst kan 'misslyckade' foton vara riktigt bra att ha också.
Gillar det första fotot mest. Har själv fördökt fota liknande och minsta skakning syns.

anemonen sa...

Kul och annorlunda triss från dig. Jag gillar sista bilden bäst. Den har lite av andeväsen över sig.

Beppan sa...

Speciell triss! Gillar särskilt den sista bilden på dansande älvor... :-)

Nettan sa...

Härlig triss hos dig!
den sista bilden gillar jag bäst.

Ha det // Nettan

ormbunke sa...

Det blev riktigt häftigt dina ljusbilder speciellt den första. Ha de gott. Anita

B i r g i t t a sa...

Läckra ljusbilder Nettan!
Första blir favorit - gillar färgerna här :)

Kerstins foto sa...

Det är riktigt kul med de där "misslyckade" bilderna, de blir ofta rätt lyckade. :)
Första bilden är min favorit.

BP sa...

Dina ljus-bilder är helt och hållet i min smak (kunde nästan ha tagit dom sälv;-)
Tvåan är min absoluta favo!!!

Christina sa...

Häftiga bilder. Tankeväckande att även bilder som man vid första titten när man tagit dom sorterar bort kan ha ett värde. Man skall nog inte vara så hård mot sig själv. Jättefina alla tre. Och småspökena är jättefin! Ha en bra dag!

Anni sa...

Tänk så snopen man blir ibland när man drar upp den "misslyckade" bilden på skärmen och så visar den sig vara riktigt bra!

Och tänk att det spökar hemma hos dig... röda spöken...

Jah Hollis sa...

Ja, ibland kan det vara spännande att få se vad som egentligen fastnat på minneskortet. Fin triss.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails