2011/05/22

Fyra byten och en tvätthög

Tvätt, tvätt, tvätt. Det blir lite grann av det när man är fyra. Sedan är det kanske inte så konstigt heller när jag i eftermiddag kollade i soffan och där ligger 2 rena klänningar och en smutsig. När jag sedan studerar den skyldige så sitter där ytterligare en klänning på. Jag håller på att bli tokig på Lillys bytande av kläder och med tanke på att hon ta av dom så fort hon kommer in så blir det en hög. Och den där högen ligger ju inte på samma ställe heller utan den ligger i mindre högar lite var stans, lite beroende på var hon var när dom åkte av.

Så påpekar man detta för henne. Att hon inte kan ta rent varje gång eller hålla på att byta flera gånger om dagen. Så lägger hon huvudet lite på snedd och lyfter lite lätt på ögonbrynen:

-Men mamma, jag måste vara pin svara hon och man smälter med en gång.
-Du är alltid fin gumman svarar jag henne och hon nickar instämmande. Men frågan är kanske var mamman försökte säga från början eftersom hon minuten senare kommer med en annan kjol.

072

Rött hjärta

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails