2011/05/08

Fototriss ~Drömmar~

Veckans fototriss är
Drömmar

Detta temat är enormt brett eftersom vi alla har våra egna drömmar. Vissa drömmar vill man inte dela med sig av för att dom är för privata. Vissa drömmar har redan slagit in fast man inte trodde det skulle vara möjligt. Som drömmen om barn som blev sann efter 9 års kämpande. Det är sådana drömmar som man kan älta om och om igen bara för att man är så lyckligt lottad. Men idag tänker jag inte tolka mina drömmar med hjälp av tjejerna. Idag är min tolkning på drömmar mycket mer ytligt.
Men det är några av drömmarna som finns.

001

Drömmar om att bli rik finns alltid där och gnager.
Jag kräver inte mycket och vill inte nödvändigtvis bli multimiljonär men lite mer än vad som finns idag. Att kunna unna sig saker som känns självklara men hela tiden måste man tänka efter hur det slår sig senare.
Så drömmar om pengar finns.
Och en alternativ lösning skulle kunna vara följande:

033

Författardrömmar
Jag skulle så gärna vilja skriva en bok. Men som jag har sagt vid tidigare tillfällen så har jag inte en aning om hur jag ska gå till väga.
Jag är just nu inne i en period där jag faktiskt drömmer otroligt mycket nattetid. Det är dom mest konstiga historier och dessa hade säkert kunna bli till en novellsamling i alla fall. Men då hade jag nog behövt att ha ett block vid sängen som jag hade kunnat skriva ner mina drömmar med en gång. Problemet med detta är att jag är lite morgontrött, om man säger det lite försiktigt bara, så hade aldrig orkat sätta mig och skriva ner något alls då.
Så mina författardrömmar lever vidare som drömmar som jag hoppas bli sanna någon gång.
Och om mina författardrömmar skulle slå in skulle det kunna innebära:

021

Många lata dagar i poolen. Fast jag drömmer naturligtvis om 25 grader istället för dom härliga 15 grader vi har idag.

Fler drömska trissar hittar du HÄR

7 kommentarer:

Janne sa...

Bra tolkning av temat och fina bilder.

axart sa...

Fin triss och fina bilder:)

Ha en bra kväll!

AX

Anonym sa...

Drömmar många kan känna igen sig i - just det med att ge ut böcker finns det fler som drömmer.
Nya Plus på svt tog upp en del praktiskt runt det i höstas, med lite tur går det fortfarande att hitta lite info där.

Ha en bra kväll

kaxi sa...

Vackra bilder. Till och med kosingen såg vacker ut:) Jag har också författardrömmar. Mitt tips är att helt enkelt sätta igång och skriva! Finns en bra kurs på Sörängens folkhögskola. Den går på distans och läraren är fantastisk. Jag har gått två år där. En del jobb (heltidsstudier som jag gjort vid sidan om heltidsjobb) men det ger massor.

miss_cat sa...

Fin triss och visst har vi många drömmar!

Marie-Louise sa...

Vilken fin triss. ja lite mer pengar skulle verkligen sitta fint, det är en dröm som vi är många om att ha. Författardrömmar låter som en härlig dröm :)

Jah Hollis sa...

Skulle tippa att du delar dina drömmar med rätt många. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails