2011/05/03

-Once again you are cute

-Gumman, visst står det att jag är gift på min profil på facebook frågade kära maken mig när han satt framför datorn.
-Jodå, det står ju där sa jag och visade honom. Vet inte riktigt varför jag kände att jag var tvungen att vara så övertydlig. Varför undrar du det frågade jag.
-Jag har fått ett meddelande från en tjej som hittat mig på singelsidan svarade han mig lite fnissande.
-Men vad fan svarade jag lite kort. Jag kände ett litet sting av svartsjuka komma bubblandes.
Han läste upp hennes lilla meddelande:

image

-Once again you are cute läste han ännu lite mer fnissande. Jag måste bara kolla henne sa han och klickade sig vidare till hennes profil. Ah, det är lugnt gumman (han hörde säkert min lilla bubblande svartsjuka) hon bor i Kuala Lumpur.
-Bra svarade jag lite kort. Hon vill säkert bara bli svenskfru ska du se sa jag och kände mig mycket nöjd med detta.

Men jag har fortfarande lite svårt att smälta att en lite flicksnärta sitter där borta i Malaysia och trånar efter min kära make. Fast det är ganska smickrande också så länge hon inte skickar fler meddelande då vill säga.

Samtidigt skäms jag över min egen svartsjuka som bara anföll mig med full kraft. Det gör ont i mig att bli så svartsjuk när jag samtidigt vet att det inte är befogat. Men ändå blir jag så förbannat svartsjuk. Åter en KBT sak kanske?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails