2011/05/23

Omklädningsrumsdoftande mig

Ett liniments som sakta smörjs in på ömma axlar och skuldror är underbart. Underbart tills det börjar kännas som huden börjar bubbla av värme. Det sticker och bränner från nacken och ner mellan skuldrorna och jag är helt säker på att huden kokar bort från min arma rygg. Jag visste att det är otäckt men jag glömmer alltid hur otäckt det är. Men sedan när huden slutat koka på mig sprider sig ett lugn över ryggen. Ett lugn som vara en stund innan det åter igen börjar bränna “normalt” i axlarna och skuldrorna.

Jag gillar inte alls att jag har börjat få så ont i nacke, axlar och skuldror den senaste tiden. Detta med för även en otrevlig huvudvärk med jämna mellanrum. Idag fick jag stoppa i mig tabletter när jag kom hem och lägga mig för att slippa huvudvärken. Och det måste komma från nacke och axlar. Inte nog med huvudvärken så blir jag lite lätt snurrig också. Hade kanske behövt en rejäl massage. Nu blir set till att krypa upp i soffan och bli uppkopplad med TENS. Det brukar hjälpa ganska bra för stunden.

Så nu tar jag min omklädningsrumsdoftande mig och parkerar mig och väntar in CSI.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Usch, låter inget vidare. Krya på dig och hoppas det går över!

Nettan sa...

Tack :-). Nej det är verkligen otäckt att ha den där brännande känslan. / Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails