2011/05/06

En mya

Vi, jag och Lilly, gick där på skolgården för att hämta Molly. Vi småpratade lite om vad hon gjort på dagis (ja, jag vet att det inte heter så) och vi gick där och njöt av solen.

-Titta mamma. En mya sa hon och böjde sig lite lätt fram.
Jag skulle precis svara henne när jag ser henne lyfta sin gympadojklädda fot och smack. Myran fanns nu inte längre om jag säger så.
-Jag trampade på den sa hon lite nöjt.
-Varför gjorde du det frågade jag henne.
-Jag tycker om döda myror svarade hon mig.

Och vi traskade vidare och lämnade den platta myran åt vinden som kunde föra den till sin sista vila.

172

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jo, det heter dagis! ;-)

Nettan sa...

Ja, visst gör det. Trams att ända på ett fungerande koncept ;-). / Nettan

Viktkamp sa...

Jag säger oxå dagis :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails