2011/05/16

Storfamilj

Efter att ha serverat 5 barn amerikanska plättar till mellanmål beundrar jag verkligen flerbarnsföräldrar, 4 barn och uppåt. Herregud att planera allt såhär varje dag. Fast dom med många barn har ju några års erfarenhet. Jag är helt novis. Men jag klarade det också Ler med tungan ute. Jag har hört ryktas att jag gillar planering så det är kanske därför.

Vad mat det måste gå när man är många. Tänker bara på att vi gör av med ett paket ägg på en helg här hemma och vi är 4 stycken. Tänk att servera ägg på helgerna till 7-8 personer. Det blir några flak på en helg.
Eller tänk att sitta och skala potatis till alla hungriga barn vi bordet. Jag tycker ibland att tjejerna kan vara lite hialösa när dom väntar på potatisen innan den är skalad. Fast har man många skalar man kanske innan man kokar.

Inte bara maten som det går mycket av. Tanken på att få fritidsaktiviteter till 5 barn att gå ihop får mig nästan att rysa. Jag tycker det har varit lite körigt med två. Och då har Molly kören, gympan och simningen och Lilly har bara gympa än så länge.

Aja, hur som haver så beundrar jag flerbarnsföräldrar som lyckas få allt att gå ihop.

066

5 kommentarer:

Ewa Karlsson sa...

Ja visst, självklart :D Alltid kul att göra saker ihop så man ser vad andra tycker om :) Mvh Ewa

veronica johansson sa...

Håller fullkommligt med :) Tycker själv att det räcker alldeles lagom med 3 barn :)
Ha en fin kväll
kramizzar
http://blogg.mama.nu/wavva/

veronica johansson sa...

Hej :)
Kul att du kikade in på min blogg och tack så jätte mycket för kommentaren :)
Japp sammanlagt 53 kg minus med cambridgeviktprogram :)
Min livsläddning kan jag säga.
Hoppas du får en super fin dag.
Kram från Veronica
http://blogg.mama.nu/wavva/

Västgötskan sa...

Håller med! Flerbarnsföräldrar, men även ensamstående mammor och pappor. Jag menar 2-3 barn på en förälder känns lite överväldigande dygnet runt. Själv är man helt slut när sambon kommer hem från jobbet.

"-Här! Ta över!" har man lust att säga.. ;-D

Nettan sa...

Veronica: Underbart att klara så mycket enbart med cambridge. Bara att gratulera till din framgång.

Västgötskan: Hihi, kan känna igen mig i dom orden efter en dag där tjejerna verkligen gjort precis allt tvärt om mot vad deras snälla mor bett dom om. Att då inte ha någon som kan "lösa" av hade för min del nog slutat i personlig katastrof. Så ensamstående ska naturligtvis också ha en extra klapp på axlen för att dom verkligen klarar allt själva.
/ Nettan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails