2011/04/30

Valborgsmässoafton

Som vanligt vid denna tiden varje år har vi avverkat några timmar vid brasan. Vi går ner varje år och har trotsat både regn och kyla. Vissa år har vi blivit snuvade på brasan för att det bara legat och pyrt. För något år sedan försökte till och med brandmännen, ni vet dom där små sexiga sakerna i uniform, att hälla bensin på bålet. Helt utan resultat visade det sig. Vi kom hem med en sur bensinlukt på oss eftersom det bara pyrt och rökt ännu mer.

Vi kom ner till bålet och köpte den obligatoriska fikan. Lotterna hoppade vi över i år eftersom jag ändå alltid vinner kaffe som jag inte dricker. Jag vinner nästan aldrig något i andra lotteri men i detta vinner jag kaffe varje gång. Och jag dricker inte Zoégas längre så därav ingen sponsring från mig heller längre.

027

Som alltid kom dom paddlandes över sjön med facklorna samtidigt som körens hyllning ljudade från scenen. Och som vanligt gick det i lite sicksack när kanoterna kom också. Men det är lite charmigt när det är lite b.
Så tände dom äntligen brasan. Och man kan nog säga att det sa puff för sedan brann det bra och värmen spred sig snabbt. Ringen runt brasan vidgades sakta mer och mer ju hårdare det brann.

065 Det är väldigt vackert med eld. När man står där och nästan blir hypnotiserad av lågornas dans kan man lätt förstå pyromaners fascination. Nu har man som tur är dom normala spärrar som dessa människor inte har.
Kameran gick varm, kanske i dubbel mening, för att kanske lyckas få den där speciella bilden. Men tyvärr blev det inte någon som stack ut sådär så man får rysningar. Men vackert är det.

075 Det som är så vackert med eld är nog hur den bildar mönster.
Ser ni det arga ansiktet? Eller ni ser kanske något helt annat där. Eller kanske inget alls? Men vad man än ser så är det vackert.

Den absolut bästa bilden ikväll är nog denna.

104

Eller kanske denna?

099

Hoppas ni haft en bra valborg.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails