2011/05/17

Svart, hårt, härligt

Nästan, nästan, nästan att jag kom till himlen och vände. Men bara nästan.

Vi har nog alla en speciell relation med lakrits. Låter som något spännande kanske. Jag tror nog att antingen älskar man det eller så hatar man det. Jag tillhör definitivt dom älskande sorten, kanske ingen nyhet där inte. Men jag är en väldig periodare vad gäller detta svarta, härliga guldet. Vissa perioder känner jag nästan sug efter det dagligen medans det sedan kan gå perioder då jag inte känner något sug alls.

Jag sprang på en sida, känns som det är en mening jag skriver ganska ofta, och jag kan nog lugnt säga att jag känner ett enormt sug efter en stor, svart, hård sak att stoppa i munnen. Nästan så jag känner smaken bara av att skriva det. Helt sjukt att man visuellt kan känna smaken av något man längtar efter.

Visste ni att lakrits i större mängder, mer är 50 g om dagen, kan vara livshotande för personer med högt blodtryck. Så det är inte enbart ett underbart godis. Det kan också användas som slemlösare, laxerande, milt lugnande, naturligt blodtryckshöjande.
Så nu vet ni varför jag är så lugn. En och en annan lakritsbit kan lugna vilka nojiga mammor som helst.

Sidan ni ska gå in och sukta på heter just bara Lakritsroten. Massor med godsaker. Och nej, jag får inget i reklamintäkter för min egen lilla rekommendation.

Så tala nu om. Älska eller hata?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails