2010/04/01

3 små mullar

Vi har haft en helt underbar eftermiddag nere i skogen idag, jag, Jessica, Molly, Lilly och Aleksander.

006

Tre små mullar på väg ner i skogen för att utforska, titta och lyssna. 

009 011

Skogssnigeln hittades och tittades på. Några svampar var mycket intressanta för Lilly som satt på huk och tittade på dom en bra stund.

014 016

Den nerfallna björken är lika intressant varje gång. Den ligger där i skogen med bark på vissa ställen och utan på andra. Jag vet inte om det är barkborrar som gör dessa fina mönster i trädet eller om det är en annan sorts bagge. Kidsen studerade mönstrena och på vissa ställen såg det ut som solar.

029 090

Kaninhuset stod kvar. Det har stått i ett helt år nu. Barnen kanske ska satsa på en karriär i byggnadskonst istället. Jessica har täljt en totempåle som skulle vakta. Jag tycker snarare det ser ut som en lite snuskig totempåle med en väldigt stor fallos ;-). Ser ni den?

079 072

En stor mulle och två små mullar sitter och täljer. Molly tyckte det var spännande och dom täljda pinnarna skulle med hem förståss.

084

Jag skrämde anden när jag skulle ta ett foto när den simmade. Men detta blev nästan bättre.

Det är så skönt när man har haft en ordentlig ute dag. Barnen mår bra och jag mår bra. Nu återstår bara lite middag med sedan är dagen toppen.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails