2010/04/21

Gjort sotarens dag bättre ;-)

Molly kom inrusandes i morse.
-Mamma vad ska han göra med alla grejer han har på ryggen och ett sådant munskydd?
Yrvaken trodde jag hon hade drömt något men vänder mig sedan om och ser vad klockan är.
8:46 lyste det skarpt på klockradion. Fan, sotaren skulle komma mellan 9-11 men jag insåg att han redan var här.
Så då var det bara att gå upp. Molly hade dragit ifrån draperiet så det var helt öppet så vem som helst kunde se in. Så där reser jag mig, i min naturliga skrud, och tassar fram till min morgonrock samtidigt som jag ser sotaren gå förbi utanför storarumsfönstret. Drar på mig morgonrocken och hör samtidigt hur sotaren ringer på dörren. Öppnar och får ett litet snett leende och sedan ber han mig öppna källaren. Jaha han såg nog. Men det får jag väl bjuda på. Kan kanske göra hans dag lättare ;-).

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails