2010/04/25

Grilltillbehör

Jag får väl faktiskt först säga grattis till HV71 SM-guld innan jag säger något annat.

Jag har svårt att förstå fascinationen för ett lag. Vad det är som gör att vissa heja så mycket på sitt lag att dom kan skada andra som inte gör det. Dom som reser land och rike runt bara för att få se dom spela.
Dom som väljer att titta på sport på tv och samtidigt skjuta upp grillning ;-).

För min kära make bänkade sig vid tv:n vit 2 igår för då var det först fotboll. Och sedan fortsatte det med hockey.
Och han då som är så köttberoende kan vänta med detta visar bara att sport är ännu mer beroendeframkallande än ett köttkoma ;-).
Och sedan dessutom se vuxna män fälla tårar över att laget vann och fick sin buckla. Som sagt så förstår jag inte riktigt fascinationen över detta.

002
Men till slut blev det grillat. Och jag kände bara att jag ville prova något nytt. Ibland vågar hon.
Så jag tog 3 potatisar och skivade. Skivade 1/2 lök och hackade 1 vitlöksklyfta. Skivade 3 champinjoner.
Sen varvade jag detta på ett oljat folieark. Kryddade med salt och timjan. Ringlade över lite olja.
Vik ihop hela arket så den blev stängd och sedan la jag på detta när flintasteken. Ca 25-30 minuter låg den på och allt blev färdig.
Och det blev riktigt gott. Jag funderade på om man kanske kan ta en skvätt grädde istället nästa gång för det var lite torrt. Men vi hade en god vitlökssås till.
Prova vet jag.
Och jag tar gladeligen emot tips på andra grilltillbehör för jag är grymt trött på sallad.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails